zondag 17 februari 2013

Geen koffie meer kopen bij het tankstation

Besparen: Geen koffie meer kopen in het tankstation
Nu ik geen werk meer heb, ben ik nog kritischer aan het worden om nog meer te besparen. Mijn mannetje koopt elke dag een kopje koffie bij het tankstation. Dit is eigenlijk al jaren zo, maar ik heb er nooit over nagedacht. Een week geleden vroeg ik hem wat zo'n kopje koffie eigenlijk kost. Zijn antwoord: 1 euro en hij keek mij aan of hij dacht:  "Man, man, dat heerlijke warme kopje koffie, in de morgen van het tankstation, kan ik op mijn buik gaan schrijven!" En hij had gelijk:-). Ik had weinig overtuigingskracht nodig en vertelde hem dat zijn heerlijke kopje koffie ons minimaal 300 euro per jaar kost. Toevallig kwamen vrienden op bezoek en ik vertel mijn vriendin over het dure kopje koffie. Zij had in haar kerstpakket een thermos-mok en ook een thermosfles gekregen en zij stelde spontaan voor om de mok en fles aan ons te geven. Natuurlijk zei ik gretig ja. Dus mijn mannetje de eerste dag, met veel tegenzin, met zijn mok naar het werk. Ik stuurde hem, die morgen, een what's app om te informeren hoe zijn mok beviel. (Hij had de mok meegenomen en de thermosfles stond nog thuis). Zijn antwoord: "Ik had alleen de mok meegenomen, want als dat flesje ook zou werken ben ik bang dat hij zegt: Blijf maar in de auto wonen". Hij brengt me op een idee! Dat is nog goedkoper! Maar sinds ik geen kostwinner meer ben was mijn antwoord: "Nee hoor schat, jij bent nu de kostwinner! Love you".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten